Facebook oldalunkon mutattuk nektek a kettős-kereszt jelet (#), és kérdeztünk benneteket, ismeritek-e?
A jelet a közösségi médiákban a hashtag-ek jelölésére használják, ezt magyarra fordítva talán jelölőcímkének nevezhetjük. Az ezzel a módszerrel történő címkézést a Twitter vezette be először, de mára a legtöbb közösségi oldalon megtalálható és használható. Június közepétől a Facebook is bevezette a hashtag-ek használatát, itt is a megszokott módon működik a címkézés. Mivel a Facebookon újdonság ez a lehetőség, így most arról írunk, hogy ezen az oldalon pontosan hogyan is alkalmazhatók a hashtag-ek. Más oldalakon természetesen vannak apróbb eltérések a hashtag-ek működésében (pl. hogyan kezelik az ékezetes szavakat, miként tudsz keresni hashtag-re, stb.).
Mire jó?
Ha egy szó elé írod közvetlenül ezt a jelet – és nem teszel közé szóközt -, akkor az a szó elkezd jelölőcímkeként működni. Amennyiben mások is használják ugyanebben a formában a szót címkeként, akkor a bejegyzésekben a címkére kattintva valamennyi nyilvános, címkézett bejegyzés megtalálható.
Mikor használhatod?
Akkor célszerű használni, ha szeretnéd, hogy ismerőseiden kívül olyanok is rátaláljanak a nyilvános bejegyzésedre, képedre, akik nem ismerőseid, vagy követőid.
Fontos, hogy ha egy bejegyzést valamilyen korlátozással osztasz meg, akkor továbbra is érvényben marad a korlátozás. Attól, hogy használod a címkézést egy bejegyzésben, még nem válik automatikusan nyilvánossá a bejegyzés.
Hány ilyen címke lehet a bejegyzéseimben?
Tulajdonképpen bármennyi, de érdemes ésszerűen gazdálkodni vele. A túl sok címke akár zavaró is lehet. Mi többnyire maximum 4-5 darabot használunk és ajánlunk.
Hogyan használjam?
Használhatod a bejegyzésed szövegében mondat közben, vagy teheted kigyűjtve az elejére illetve a végére is. A magyar nyelv sajátossága, hogy ragozunk, és a ragozott alak már nem azonos a szótővel, így nekünk, magyaroknak a mondat közbeni használat sok esetben nem praktikus. Mi többnyire a poszt végén kigyűjtve használjuk a szerintünk fontos címkéket. A szavak lehetnek ékezetesek is, viszont nem állhatnak több szóból. A hashtag-ek nem érzékenyek a kis- és nagybetűk közötti különbségekre.
Például, ha házi készítésű címkét szeretnél használni azt #házikészítésű-ként kell leírnod, a #házikészítésű és a #HáziKészítésű címke egyenértékű. Célszerű a kis- és nagybetűk használatával érzékeltetni, hogy hol kezdődnek az új szavak a címkén belül. Ha azonban ékezet nélkül írod a címkéd (#hazikeszitesu), akkor az egy másik címke lesz.
Mit tegyek, ha érdekel egy téma, de épp nem látok olyan bejegyzést, amelyben a címkéje szerepel?
Címkékre keresni is lehet, nem csak bejegyzéseken keresztüli kattintással érhetőek el. A Facebookon a keresőmezőbe kettős-kereszttel kezdődő szót írva a keresés a hashtag-ekre is irányulhat.
Jó címkézést, és bátran kattintsatok egy egy bejegyzésben az így megjelölt szavakra!
Kérlek, oszd meg ezt az információt, hogy minél többen ismerjék meg ezt a lehetőséget!
Ha van kérdésetek a hashtag-ekkel kapcsolatban, akkor tegyétek fel bátran! Szívesen válaszolunk akár itt a blogon, akár valamelyik közösségi oldalunkon is.