Március végén adták át a legújabb metróvonalat Budapesten. Az első napokban rengeteg érdeklődő, kíváncsi ember utazott rajta és fotózta az új vonalat. Érdekes volt nézni a sok-sok képet, amelyek megjelentek a különféle oldalakon az új metróvonalról. Számunkra szinte történelmi esemény egy ilyen nagy változás a lakóhelyünk közlekedésében.
Történelem
- 1972-ben felmerült a 4. metróvonal építésének ötlete.
- 2006. március 27-én lerakták a 4-es metró alapkövét az Etele téren.
- 2014. március 28-án átadták a 4-es metró első szakaszát.
Terveztük, hogy mi is ellátogatunk, és megnézzük az új vonalat, amíg még szép, csillogó és fényes, és még nem mutatkoztak meg rajta az idő múlásának jelei. Az új metróvonal tőlünk távol fut, így a tavaszi szünetben úgy döntöttünk a gyerekekkel, hogy turistáskodunk egyet, és bejárjuk az új vonalat. Minden megállóban leszálltunk, felmentünk a felszínre, és körülnéztünk ott is.
Minden megálló megközelíthető lifttel is. Ez egy nagyon pozitív dolog, így a mozgáskorlátozottak, kisgyerekes és babakocsis családok és a nagyobb csomagokkal utazók is könnyebben tudják használni ezt a vonalat. Nekem kicsit furcsa volt, de a legtöbb megállóban (lehet hogy az összesben) külön bejárata van a liftnek és a mozgólépcsőnek. Például a II. János Pál pápa téren a ferde tetős épület a mozgólépcső lejárata, mellette a kocka alakúban pedig a lift üzemel. Ne bizonytalanodjunk el, ha elsőre csak a mozgólépcsőt találjuk meg egy-egy metróállomáson, nézelődjünk tovább, valahol ott kell lennie egy liftnek is.
A 4-es metró vonalán nagyon hosszú mozgólépcsők vannak. A legtöbb esetben két mozgólépcsőn is utazunk mire a felszínre jutunk.
Az állomások nagyon szépek és tiszták. Remélem ez így is marad, és minden kedves utas vigyáz majd a tisztaságra. A tervezők a peronok között igazán modern, a szelektív hulladékgyűjtést támogató szemeteseket állítottak fel.
Sok állomáson a peronok között néhány ülőhely is található, sok helyen ez csak egy sima pad, de van, ahová modern székeket helyeztek el. Első ránézésre talán nem tűnik kényelmesnek, de a lánykám szerint nagyon jó ülni benne. Neked hogy tetszik?
A peronoknál nagyon jól ki van táblázva, hogy melyik vágányon, melyik irányba utazhatunk. Nagy infótáblákon láthatjuk, hogy mikor érkezik a következő szerelvény. Az alábbi képen lehet látni egy sárga sávot, amely villog, ha érkezik a metró. A Keleti felé haladó oldalon sárga ez a sáv, a Kelenföldi vasútállomás irányába közlekedő oldalon pedig kék. Ez is az utasok tájékozódását segíti.
Nekünk nagyon tetszett az új metróvonal. Nagyon szépek az állomások, jó sokat lehetett mozgólépcsőzni. A legtöbb állomásnál fel és le összesen 4 mozgólépcsővel közlekedtünk, az út felénél már a legkisebb lányom is profin lépett fel és le a mozgólépcsőre. Eddig mindig kicsit félve használta, mondjuk az is igaz, hogy egy év alatt nem járunk annyit mozgólépcsővel, mint amennyit most néhány óra alatt.
Budapesten járva érdemes megnézni, és utazni egy kicsit a 4-es metróval. Ha turistáskodni szeretnénk Budapesten, akkor napijegyet célszerű venni, mert 5 db jegy már többe kerül, mint egy 24 órás napijegy.